هریک از جراحی های مختلف زیبایی را بهتر بشناسید
نوشته شده توسط : تيم تحقيقاتي كلينيك هاي جراحي
برای انجام هر یک از عمل های زیبایی یا جراحی پلاستیک، مراحلی طی می شود و هر کدام از جراحی ها دارای اصول خاص خود می باشد. علاوه بر آن برای انجام هر یک از جراحی های زیبایی و یا پلاستیک مواردی است که به عنوان مراقبت های قبل و بعد از جراحی محسوب می شوند که باید با هر یک از آنها آشنا بوده و حتما رعایت کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از جراحی که انجام داده اید به دست آورید.
 
با مطالعه این گزارش علاوه بر اینکه با تفاوت های جراحی های زیبایی و پلاستیک آشنا خواهید شد، با مراقبت های قبل و بعد از آن و همچنین با نوع انجام جراحی ها و مزایا و معایبی که به همراه خواهد داشت نیز آشنا خواهید شد.
 

آیا می دانید جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک متفاوت می باشد؟

 
اگر تا به امروز بر این عقیده بودید که جراحی زیبایی و پلاستیک با هم یکی است، باید بگوییم سخت در اشتباه بوده اید؛ این دو نوع جراحی از نظر تخصص باهم ارتباط نزدیکی داشته اما هدف هرکدام متفاوت می باشد. تفاوت عمل جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک در این است جراحی زیبایی تنها برای زیباتر کردن ظاهر افراد انجام می شود و هیچگونه عیب و نقص را از بین نمی برد و افرادی به دنبال این نوع جراحی هستند بر این تصورند که ظاهر زیبایی ندارند.
 
تفاوت جراحی زیبایی با جراحی پلاستیک
 
اما هدف اول و اصلی در جراحی پلاستیک ابتدا برطرف کرده عیوب و نواقص فرد مراجعه کننده می باشد و سپس زیبایی را هم به دنبال دارد. در بیانی واضح تر باید گفت که جراحی پلاستیک برای بازسازی ظاهر، اصلاح نقص‌ها و ایجاد عملکردی درست به کار برده می‌شود. برای بسیاری از افراد قطعا این سوءتفاهم پیش آمده که کلمه پلاستیک را "مصنوعی" معنی می‌کنند. در حالیکه این کلمه از واژه یونان باستان و از کلمه " Plastikos " سرچشمه گرفته است و به معنای شکل دادن و بازسازی می‌باشد.
 

آشنایی با نحوه انجام جراحی های زیبایی و پلاستیک پرطرفدار

بعد از آشنایی با تفاوت های جراحی پلاستیکی و عمل زیبایی حال نوبت به معرفی جراحی های پرطرفدار، نحوه انجام آن، مزایا و معایبی که به همراه دارد و همینطور مراقبت هایی که باید قبل و بعد از جراحی انجام شود می رسد. پس با ما همراه باشید و این گزارش را از دست ندهید.
 

جراحی پرطرفدار بینی یا رینوپلاستی

از رایج ترین و پرطرفدارترین جراحی ها که هم جزو جراحی پلاستیک و هم در دسته جراحی زیبایی قرار می گیرد، جراحی بینی یا رینوپلاستی می باشد. حتما باید این جراحی را طبق نظر پزشک متخصص انجام شود. عمل زیبایی بینی در دنیا به دو روش باز و بسته انجام می شود.
 
در عمل زیبایی رینوپلاستی به روش باز، برای دسترسی آسان تر و دید کامل تر جراح به بافت های زیرین، تنها در ناحیه ای بین دو سوراخ بینی برشی زده می شود پوست بینی به آرامی از روی سطح بافت برداشته خواهد شد. در جراحی بینی به روش باز اندکی التهاب و تورم ناشی از عمل که در ناحیه ی نوک بینی ایجاد خواهد شد، دیرتر بر طرف می شود که این موضوع نیز نگران کننده نخواهد بود زیرا در آخر تورم در بینی دیر یا زود رفع می شود.
 
جراحی پلاستیک بینی بسته مناسب برای افرادی است که قصد دارند تا تغییرات محدودی در بینی آن ها ایجاد شود و نیازی به تغییرات وسیع در بینی خود ندارند. در جراحی بینی به روش بسته تمامی برش های لازم در ناحیه ی داخلی بینی انجام خواهد شد و جراح با ورود از سوراخ های بینی عمل را انجام می دهد.
 
انجام عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی
انجام عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی
 
بعد از معرفی جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، نوبت به مراقبت های لازم قبل و بعد از آن می رسد. برای اینکه به نتایج مطلوبی در این جراحی برسید، مواردی هستند که قبل و بعد از جراحی بینی باید حتما رعایت کنید.
 
قبل از هر چیز ابتدا بهتر است از مراقبت های قبل از هر نوع جراحی زیبایی بگوییم و آن هم این است که اگر قصد انجام هر نوع جراحی زیبایی و یا پلاستیک را داشتید، ابتدا باید به پزشک متخصص آن مراجعه کرده و مشکل خود را با او در میان بگذارید. بعد از آن و طبق تشخیص پزشک مواردی را به شما بازگو خواهد کرد که برای هر عمل متفاوت است. بعد از آن در صورت نیاز داروهایی تجویز خواهد شد که تا روز قبل از عمل باید مصرف کنید.
 
مراقبت هایی که بعد از انجام عمل زیبایی بینی باید انجام دهید، شامل موارد زیر می باشد:
 
در روز اول بعد از عمل جراحی باید به طور کامل استراحت داشته باشید. این استراحت بصورت نیمه نشسته و استفاده از دو بالش می باشد.
 
  • بهتر است تا یک هفته بعد از جراحی زیبایی بینی نیز استراحت نسبی داشته باشید.
  • از پایین نگه داشتن سر و بلند کردن اجسام سنگین جدا خودداری کنید.
  • تا 6 ساعت بعد از جراحی بینی نباید مواد غذایی میل کنید چون دچار حالت تهوع و استفراغ می شوید. بعد از 6 ساعت می توانید کمی آب بنوشید و بعد از یک ربع هم مصرف آبمیوه موردی نخواهد داشت. از روز دوم می توانید غذاهای نرم مصرف کرده ولی از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید. غذاهای نرم میکس شده مانند سوپ غذای بسیار مناسبی برای استفاده بعد از جراحی بینی می باشد.
  • از خوردن مایعات داغ مانند چای و قهوه خودداری شود و از رژیم غذایی مایعات سرد استفاده کنید.

آیا با علائم شکستگی بینی و عوارضی که به همراه دارد آشنا هستید؟

افرادی هستند در مورد شکستگی بینی سوالات زیادی در ذهن دارند. برای مثال علائم شکستگی بینی را نمی دانند و اطلاعاتی از مشکلاتی که به همراه دارد ندارند. علائم شکستگی بینی می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:
 
عوارض شکستگی بینی
عوارض شکستگی بینی
  • خونریزی بینی
  • ورم بینی
  • تغییر شکل دادن، کج شدن بینی
  • پر شدن بینی از مخاط
  • کبودی اطراف بینی و همینطور چشم ها
  • احساس کیپ شدن یک از راه های تنفسی بینی یا هر دوی آن
  • احساس درد در ناحیه بینی
شکستگی بینی میتواند در اثر تصادف، فعالیت در هر هریک از رشته های ورزشی، درگیری فیزیکی مانند اصابت مشت، افتادن یا حتی برخورد با در و دیوار به وجود آید. کسانیکه با مشکب شکستگی بینی مواجه می شوند، قطعا با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد که می توان به هر یک از این مشکلات اشاره کنیم:
  • اختلال در رشد جسمی و ذهنی
  • سینوزیت
  • اختلال در خواب
  • اختلالات شدید دندانی، فکی، صورتی
  • گود شدن کام به علت انسداد طولانی بینی

آشنایی با انواع پروتز سینه و مزایا و معایب آن

نام دیگر پروتز سینه، ایمپلنت سینه نیز می باشد. این نوع جراحی زیبایی نیز در بین افراد زیادی از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. از پروتز سینه برای بزرگ کردن یا حجم دهی و همینطور برای زیباسازی سینه استفاده می شود. عمل پروتز سینه یا ایمپلنت سینه بین یک تا دو ساعت انجام می شود. این جراحی زیبایی برای افرادی که برای شیردهی یا بیماری و یا حتی لاغری حالت طبیعی سینه خود را از دست داده اند، مناسب می باشد.
 
در این روش از پروتز سینه، پزشک قبل از پروتز سینه برش هایی را در سه منطقه بدن ایجاد می کند. این برش ها در دور ناف، زیر بغل و اطراف نوک سینه داده می شوند. بعد پروتز را از سمت بالا یا پایین بسته به مورد جراحی، وارد بدن می کنند. بدن افراد به سادگی پروتز را در جای خود نگه می دارد. پزشک با کمی مالش دادن آن را به حالت مناسب در می آورد و محل برش ها را که در دید هم نیست بخیه می کند.
 
آشنایی با پروتز یا ایمپلنت سینه
پروتز یا ایمپلنت سینه



انجام جراحی برای برطرف کردن پف زیر چشم

یکی از جدیدترین جراحی های زیبایی که کمترین عارضه جانبی را به همراه دارد، جراحی برای برطرف کردن پف زیر چشم می باشد. عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی برای کسانیکه از کبودی، تیرگی و همچنین پف کردن چشمان خود گلایه دارند، بسیار مناسب میباشد.
 
عمل بلفاروپلاستی با مهارت کافی می تواند فرم بد چشم ها را تغییر داده و هر گونه چین خوردگی و یا وجود هر نوع پف که زیبایی چشم را از بین برده است بهبود ببخشد و در نهایت باعث شود تا پلک های زیرین به خوبی دیده شده و چشم ها از حالت عادی درشت تر جلوه داشته باشند. خوب است بدانید بعضی مواقع کاندیدای بلفاروپلاستی نه تنها برطرف کردن پف زیر چشم با جراحی را از پزشک می خواهد بلکه مراجعه کنندگان تقاضا دارند تا چشمان آنها درشت تر همراه با شیبی به سمت بالا و البته به شکل گربه ای در حالتی کشیده باشد.
 
آشنایی با جراحی پلک یا بلفاروپلاستی
جراحی پلک یا بلفاروپلاستی


سخن پایانی

با مطالعه این گزارش با تعدادی از جراحی های پرطرفدار در دنیا، مزایا و معایب آن و همینطور مراقبت هایی که قبل و بعد از انجام هر جراحی باید انجام دهید آشنا شدید. برای آشنایی هر چه بیشتر با هر یک از جراحی های زیبایی و پلاستیک نام برده شده و همینطور دیگر جراحی ها، می توانید به وب سایت جراحی زیبایی و پلاستیک به نشانی www.clinicsurgery.ir مراجعه کرده و در صورت نیاز به صورت رایگان سوالات خود را مطرح کنید و کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگو سوالات شما هستند.




:: برچسب‌ها: انواع جراحی زیبایی , جراحی پلاستیک , عمل جراحی زیبایی , مراقبت های بعد از جراحی زیبایی , مراقبت های قبل از جراحی زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: